Allmänna Villkor

1. ALLMÄNT

1.1 Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument (”du”) gör en beställning via www.nordicdog.se, (”sidan”). Avtal ingås mellan dig och Nordic Dogs i Kullavik AB, organisationsnummer 559311-7905 (”Nordic Dogs”). Kontaktuppgifter till oss hittar du under kontakta oss. Villkoren är enbart tillämpliga för dig som är konsument och som gör beställningar. Vi uppmanar dig att läsa dessa villkor i sin helhet innan du lägger en beställning. Dessa uppdateras löpande varför vi ber dig att läsa villkoren före varje beställning du genomför.

1.2 För att kunna göra en beställning måste du ha fyllt 18 år liksom inte vara under förmyndarskap. Nordic Dogs accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. Nordic Dogs förbehåller sig rätten att i enskilda fall annullera eller ändra din beställning, exempelvis om du uppgivit felaktiga personuppgifter eller har betalningsanmärkningar.

1.3 Nordic Dogs reserverar sig för slutförsäljning, tekniska problem samt eventuella bild- och skrivfel, exempelvis fel i produktbeskrivningar, teknisk specifikation eller felaktig information om en vara finns i lager. Vid eventuella felaktigheter förbehåller sig Nordic Dogs rätten att korrigera detta i efterhand samt ändra eller uppdatera informationen när som helst. Vid de fall en vara är slut i lager och lagersaldo ej visas korrekt kommer du få information om detta via mejl. Nordic Dogs ansvarar inte för information på sidan som kommer från en tredje part.

2. AVTAL OCH BESTÄLLNING

2.1 Ett avtal om köp ingås när Nordic Dogs bekräftat din beställning och du mottagit orderbekräftelse via mejl. Nordic Dogs uppmanar dig att spara denna orderbekräftelse för eventuella kontakter med oss. 

2.2 Genomförd beställning innebär att du accepterar våra villkor. Genom att acceptera villkoren förbinder Du dig att följa villkoren i sin helhet, samt godkänner att du tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies.

3. KUNDUPPGIFTER

3.1 I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullfölja beställningen. 

Se mer under Personuppgiftspolicy.

4. PRISER OCH BETALNING

4.1 Alla priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. betalnings- och fraktavgift kan tillkomma beroende på vilket betalnings- och fraktalternativ du väljer.  

4.4 Nordic Dogs förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt. 

5. FRAKT, LEVERANS OCH TRANSPORT

5.1 I kassan kan du välja mellan olika fraktsätt via Postnord och DHL. När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse.

5.2 Varor som finns i lager skickas de normalt från vårt lager inom 1-2 arbetsdagar. Om inte annat särskilt avtalats, exempelvis för varor som ej finns i lager. Skulle så vara fallet så tar vi kontakt med dig för en lösning. 

5.3 Nordic Dogs ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid, helst inom ett dygn från mottagen leverans. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att du kontrollerar att godset inte är transportskadat. Nordic Dogs rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar oss. Tänk på att behålla allt emballage och produktens förpackning vid en transportskada samt ta bild av det skadade emballaget liksom den skadade produkten.

5.4 Om paket ska lösas ut ska du göra detta inom den tid som anges i aviseringen. Paket ska normalt hämtas ut personligen med giltig legitimation och ordernummer. Du får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas. Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt om du lämnat mobilnummer, även via SMS. Om du inte hämtar ut paketet har Nordic Dogs rätt att debitera dig en avgift på 199 kr för administration, frakt, returfrakt och hanteringskostnader. Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan för att ej bli debiterad 199 kr. 

5.5  Om du inte har möjlighet att hämta ut paketet i tid så finns möjligheten att förlänga tiden paketet ligger hos ombudet. Du får själv ta kontakt med ombudet om detta. 

6. REKLAMATION

6.1 Nordic Dogs följer riktlinjerna från Allmänna Reklamationsnämnden när det gäller reklamationer.

Enligt Konsumentköplagen har du som konsument tre års reklamationsrätt. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och gäller till exempel inte skador som orsakas av normalt slitage eller felanvändande. Vid mottagande bör du som kund noggrant undersöka alla varor för att förvissa sig om att de är felfria och fungerar som de ska. Om en vara är felaktig eller skadad ska du omgående reklamera till oss via mejl. 

Mer information finns på www.arn.se samt  www.konsumentverket.se

7. FORCE MAJEURE

Nordic Dogs ansvarar inte för skador eller förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kunnat råda över. Det gäller exempelvis arbetsstrejk, krig, eldsvåda, väderpåverkan eller terroristattack.

8. TILLÄMPLIG LAG OCH EVENTUELLA TVISTER

8.1 Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med Nordic Dogs.  

8.2 Om tvist ej kan lösas i samförstånd med Nordic Dogs har du som kund rätt att vända dig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden).  Vid eventuell tvist följer Nordic Dogs ARNs rekommendationer.